Minden, ami Honda Deauville - NT 650V, NT 700VA - Képek, műszaki adatok, teszt.

Honda NT 700
Honda Deauville feketén - fehéren
Honda Deauville - modelltörténet:
A Honda legkisebb túramotorja 1998-ban lépett színre, ekkor még 650 köbcentiméteres motorral. A lényeg azonban már ekkor adott volt, könnyed, háromnegyedes idomzat és gyári oldaldobozok tették vonzóvá az újdonságot. A blokk az NTV650 Revere modellből érkezett, és vele együtt a kardánhajtás is. A túrázók igencsak változatos igényeinek már ekkor igyekezett megfelelni a Honda, és bőségesen kínálta a motort még sokoldalúbbá tevő extra felszereléseket.
Az első frissítés mindjárt a következő évben érkezett, a Deauville az elsők között kapta meg a Honda HISS indításgátló rendszerét, míg a luxust opcionálisan választható CD-lejátszó fokozta.
2002-ben a dobozok tárolókapacitása összességében közel 10 literrel nőtt, emellett a fedelek biztonságosabb zárat kaptak. A V2-es motor vibrációját könnyebb dugattyúkkal csökkentették, és ebben az évben kapott katalitikus utánégetőt is a Honda kombinált fékrendszere mellé.
2004-ben a fényszórókat cserélték le, és újdonság volt a vészvillogó is.
2006-ban szinte teljesen felfrissítették a Deauville-t (NT 700V). A drasztikus változtatások érintették a blokkot, a befecskendezőt, az elektromos rendszert, a hűtőt, a tankot, az idomokat, a műszerfalat, valamint elérhető lett az ABS-szel felszerelt verzió is (VA).
2008-ban változtattak a szélvédő állíthatóságán. Az eddigi, "nehezen" és csak két állásban állítható (alsó-felső) szélvédőt egy több fokozatban, és rendkívül könnyen és gyorsan állítható váltotta fel.
2010-ben a hátsó lámpa kapott egy kis ráncfelvarrást, mégpedig a fehér irányjelzők formájában.
2013 nyarán befejezték a gyártását...
Honda NT 650V és NT 700VA
Honda NT 650 V
RC47
(1998-2005)
Műszaki
adatok
Honda NT 700 V / VA
RC 52
(2006-2013)
647 cm3, vízhűtéses, 52° V2,
négyütemű, 6 szelepes,
SOHC, katalizátorral
Motor:

680 cm3, vízhűtéses, 52° V2,
négyütemű, 8 szelepes,
SOHC, katalizátorral

79 × 66 mm
Furat x löket
81 x 66 mm
2 db 36 mm-es porlasztó

Üzemanyag-ellátás
40mm-es PGM-FI elektronikus
üzemanyag-befecskendezés
56 LE 7750 1/min
Teljesítmény
66 LE / 8000 1/min
55 Nm / 6250 1/min
Nyomaték
66,2 Nm / 6500 1/min
9,2:1
Kompresszió
10:1
ötfokozatú, kardánhajtás
Erőátvitel
ötfokozatú, kardánhajtás
248 kg
Saját ömeg
254 kg; ABS-es verzió: 257 kg

Elől: 296 mm dupla tárcsafék, kétdugattyús féknyereg, Single-CBS, Hátul 276 mm tárcsafék, kétdugattyús féknyereg, Single-CBS

Fékek
Elől: 296 mm dupla tárcsafék, háromdugattyús féknyereg / ABS
Hátul: 276 mm tárcsafék, kétdugattyús féknyereg / ABS
elől: 120/70 ZR17, hátul: 150/70 ZR17
Gumiméret
elől: 120/70 ZR17, hátul: 150/70 ZR17
elől: 41 mm átmérőjű teleszkópvilla,
115 mm rugóút
hátul: lengővilla, központi rugóstag
120 mm rugóút
Rugózás
elől: 41 mm átmérőjű teleszkópvilla,
115 mm rugóút
hátul: lengővilla, központi rugóstag
122,5 mm rugóút
2215 × 780 × 1260
H/sz/m (mm)
2218 x 810 x 1320
1475 mm
Tengelytáv
1476 mm
814 mm
Ülésmagasság
805 mm
144 mm
Szabadmagasság
156 mm
-
Fordulókör sugara
3,1 méter
12.000 km, ill 1 év
2,8 liter (olaj és szűrőcsere estén)
Olajcsere
12.000 km, ill 1 év
2,8 liter (olaj és szűrőcsere estén)
19 liter
(3,2 liter tartalék)

Üzemanyagtank

19,7 liter
(3,5 liter tartalék)

5,8 msp
12,3 msp
7 msp
Gyorsulás
0-100 km/h
0-140 km/h
60-100 km/h*
*(5.-ben)

5,2 msp
11,1 msp
6,4 msp
179-184 km/h
Végsebesség
185-187 km/h
H4
2004-től síküveges
Fényszórók
2x H7
ködlámpa (opcionális): H8, 35W

(1998-2001)
kis fedél: 18 liter (bal), 16,7 liter (jobb)
nagy fedél: 29 liter (bal), 27,7 liter (jobb)
(2002-2005)
kis fedél: 24 liter (bal), 19,5 liter (jobb)
nagy fedél: 35 liter (bal), 30,5 liter (jobb)

Pakolhatóság
Oldaldobozok
mérete

(2006-)
kis fedél: 27,4 liter (bal), 26,7 liter (jobb)
nagy fedél: 36 liter (bal), 35 liter (jobb)
2,6 literes átjáró a dobozok között
4,68 liter / 100 km
min.: 4,15 liter / 100 km
max.: 5,35 liter / 100 km
Átlagfogyasztás
(13.000 km-es
átlag)
4,58 liter / 100 km
Deauvillek a Dolomitoknál
Saját tapasztalat - NT 650V:
2010 őszén sikeresen lecseréltem a robogóm (Burgman 400 K4) egy Honda NT 650V-re, amellyel hivatalosan is megkezdődött túramotoros pályafutásom :-)
Egy kényelmes, pakolható, lehetőleg kardános túramotort kerestem. Sok-sok utánaolvasás után esett rá a választás. Egy esős októberi napon került hozzám az akkor alig 5 éves paripa, benne 33.600 km-rel. Már a hazavezető 150 km-en egész jól összebarátkoztunk és tudtam, hogy jó választás volt a Deauville.
Szezon elején megcsináltattam a 36.000 km-es nagyszervízt, hogy minden rendben legyen vele, valamint kapott egy garnitúra Bridgestone BT023-at, amivel szinte odaragasztották az útra :-) Kényelemből jól vizsgázott, nem volt gond vele a napi 700-800 km, bár 200-300 km-ként azért jó volt megállni egy kicsit. A gyári plexi helyett egy MRA Vario túraplexi volt rajta, de 180 cm-es magasságomhoz egy kicsit nagyobb is elfért volna.
Pakolhatóságból jelest érdemelnek a közel 44 literes zárható oldaldobozok. Ez kiegészül, a kormány alatt található két kis tárolórekesszel, melyek közül a jobb oldali zárható.
A váltó pontos - Hondához megszokottan tökéletes, a fékek jók, az 56 lóerő pedig bőven elég a túrázáshoz, dinamikus közlekedéshez. Többnyire 100-110 km/h-ás tempóban jártam vele, ami 4300-4800-as fordulatszámot jelent. Autópályán 130-140 km/h, bár ahol lehetett kerültem a pályát. A fogyasztása 4,15 és 5,35 liter/100 km között mozgott.
Deauvillek - Großglockner
Bejártam vele a Dolomitokat, Erdélyt, a Felvidéket, és eljutottam vele a sokak által kedvelt és népszerű Großglocknerre is. 15.500 közös és természetesen gondtalan km után a 650-es Deauville-től időközben megváltam, utóda egy 700-as változat lett.
Honda Deauville - 650V - 700VA
NT 650V vs. NT 700VA - összehasonlítás, változások - Még a csere előtt is sokat mentünk párban (650-es és 700-as), így jól össze tudtuk hasonlítani a kettőt. Átülve határozottan nagyobbnak éreztem az elődnél. A kb. 1 cm-es ülésmagasság csökkenést nem vettem észre, viszont nyomatékban (+20%), szélvédelemben és műszerezettségben (üzemanyagszint-, hűtővíz-, valamint az aktuális fogyasztás kijelzése) határozottan jobb. A tükrök szárait meghosszabbították, így még könnyebb a mögöttes forgalom ellenőrzése. Az üzemanyagtank mérete 0,7 dl-rel nőtt (19,7 literre), ugyanakkor a fogyasztása a gyakorlatban 2%-kal, vagyis 1 dl-rel csökkent. Változás még, hogy a kormány 3 cm-rel magasabb lett, így még kényelmesebb az üléspozíció.
Az eddigi 43,5 literes oldaldobozokat további 10,6 literrel megnövelték, így már végképp nem lehet gond a helyhiány. Ha netán ez is kevés lenne, akkor lecserélhetjük az oldalfedeleket egy nagyobb méretűre, amivel 71 literes lesz a raktér. Érdekesség a két doboz között található 2,6 literes átjáró, ami elvileg a hosszabb tárgyak szállításában nyújthat némi segítséget. A kormány alatti tárolórekeszek szintén rendelkezésre állnak, melyek közül a bal oldali zárható.
A terheltséghez mérten 40 fokozatban állíthatjuk a hátsó rugó előfeszítését. Fejlesztették a fényszórókat is, így a jó öreg H4-es izzók helyett 1-1 (tompított-reflektor) H7-es izzó gondoskodik a fényűzésről. Ehhez hab a tortán a gyári ködlámpa (H8 foglalat, 35W), ami még rátesz erre egy lapáttal.
A súlyát tekintve kicsit nehezebb, mint az előd, de meg lehet szokni. Amiről még nem írtam - az ára. Erről megoszlanak a vélemények, mert a naked motorokhoz képest kicsit drága, főleg ha a lóerőt nézzük - mint jónéhány motoros - na de ez a motor nem is nekik készült :-) Az viszont tény, hogy olcsóbban nincs ilyen kényelemmel, szélvédelemmel, pakolhatósággal és persze kardánnal rendelkező motor.

NT 700VA (Deauville) - személyes tapasztalat.
Az első kilómétereken még kissé szokatlan volt a 650-es után, de aztán nagyon könnyen megszoktam. Immár túl vagyunk több, mint 23.000 közös km-en. Röviden-tömören fogalmazva, mindenben jobb egy kicsit, mint az előd volt.
Kényelemi szempontból talán a szélvédelem az, amiben nagy változást vettem észre, természetesen pozitív értelemben. A fentiekben már említettem, de a műszerfal is sokat változott. A hűtővíz mutató alap esetben a negyed részéig megy fel, nem áll be középre. Az üzemanyagszint-jelző a feléig viszonylag lassan, onnan kicsit gyorsabban indul meg a piros mező felé, de ez valamelyest eltért a két 700-as között. A piros mezőt alulról súrolva még tudtam vele menni 30 km-t és még lehett benne kb. 1 liter (19 litert tankoltam). Érdekesség, hogy a másikba tankoltunk már 20 litert is úgy, hogy még nem fogyott ki a papíron 19,7 literes tank.
A fogyasztása nálam teljesen megegyezik a 650-nel, 4,7 l/100 km környéke. Az eddigi legkevesebb mért fogyasztásnál 442 km-re tankoltam 19,1 litert, ami 4,32 l/100 km-t jelent. Utassal, megpakolva többnyire 4,8-5 liter körüli értékeket mértem (mindezt MRA túraplexivel és a nagy oldaldobozokkal).
A gumik tekintetében Bridgestone BT023, valamint Michelin Road Pilot 3 gumikat használunk - a legnagyobb elégedettséggel. A Michelin árban drágább, viszont annyival többet is kibírt. A hátsót 18.000 km után cseréltem, míg a Bridgestone kb. 15.000 km után lett csereérett.
A motorral az elmúlt 2 szezon és 23.000 km alatt abszolút semmi probléma nem volt. Jelenleg 48.000 km van benne és olyan, mint az új :) Modellváltás miatt elkelt.

A képeken látható fehér színű Deauville 43.000 km után szintén gazdát cserélt. A nálunk töltött idő alatt mindhárom Deauville hibamentes volt, semmi meghibásodás nem fordult elő, kizárólag a kötelező szervizekre hordtuk őket. Bízom benne, hogy a jelenlegi motorokkal sem lesz több hiba :)
Honda Deauville 700 - BMW R 1200 RT


Eladó alkatrészek (motor, alkatrész, ruházat)
Eladó alkatrészek, kiegészítők Honda NT 700-hoz:
- Új gyári ködlámpa takaró burkolat - 12.000 Ft
- Új gyári hátsólámpa - 10.000 Ft
- Műszerfal keret (kis esztétikai hibával) - 5.000 Ft
- Gyári markolat (1 pár) - 1.000 Ft
- 2 garnitúra Motrix fékbetét (vésztartalék volt) - 5.000 Ft

Tel.: +36 30 / hat nyolc hat hat 777
Képgaléria
Honda NT 650 képek
Honda NT 700 képek
Eladó Honda Deauville
Eladó Honda Deauville
Eladó Honda Deauville
Eladó Honda Deauville
Eladó Honda Deauville
Eladó Honda Deauville
Eladó Honda Deauville




A BALATON és vonzáskörzete szálláshely adatbázisa

eXTReMe Tracker

Honda, Deauville, NT, NT 700, NT 700VA, NT 650, NT 650V, túramotor,