Minden, ami Honda Deauville - NT 650V, NT 700VA - Képek, műszaki adatok, teszt.

Honda NT 700
Honda Deauville feketén - fehéren
Honda Deauville - modelltörténet:
A Honda legkisebb túramotorja 1998-ban lépett színre, ekkor még 650 köbcentiméteres motorral. A lényeg azonban már ekkor adott volt, könnyed, háromnegyedes idomzat és gyári oldaldobozok tették vonzóvá az újdonságot. A blokk az NTV650 Revere modellből érkezett, és vele együtt a kardánhajtás is. A túrázók igencsak változatos igényeinek már ekkor igyekezett megfelelni a Honda, és bőségesen kínálta a motort még sokoldalúbbá tevő extra felszereléseket.
Az első frissítés mindjárt a következő évben érkezett, a Deauville az elsők között kapta meg a Honda HISS indításgátló rendszerét, míg a luxust opcionálisan választható CD-lejátszó fokozta.
2002-ben a dobozok tárolókapacitása összességében közel 10 literrel nőtt, emellett a fedelek biztonságosabb zárat kaptak. A V2-es motor vibrációját könnyebb dugattyúkkal csökkentették, és ebben az évben kapott katalitikus utánégetőt is a Honda kombinált fékrendszere mellé.
2004-ben a fényszórókat cserélték le, és újdonság volt a vészvillogó is.
2006-ban szinte teljesen felfrissítették a Deauville-t (NT 700V). A drasztikus változtatások érintették a blokkot, a befecskendezőt, az elektromos rendszert, a hűtőt, a tankot, az idomokat, a műszerfalat, valamint elérhető lett az ABS-szel felszerelt verzió is (VA).
2008-ban változtattak a szélvédő állíthatóságán. Az eddigi, "nehezen" és csak két állásban állítható (alsó-felső) szélvédőt egy több fokozatban, és rendkívül könnyen és gyorsan állítható váltotta fel.
2010-ben a hátsó lámpa kapott egy kis ráncfelvarrást, mégpedig a fehér irányjelzők formájában.
2013 nyarán befejezték a gyártását...
Honda NT 650V és NT 700VA
Honda NT 650 V
RC47
(1998-2005)
Műszaki
adatok
Honda NT 700 V / VA
RC 52
(2006-2013)
647 cm3, vízhűtéses, 52° V2,
négyütemű, 6 szelepes,
SOHC, katalizátorral
Motor:

680 cm3, vízhűtéses, 52° V2,
négyütemű, 8 szelepes,
SOHC, katalizátorral

79 × 66 mm
Furat x löket
81 x 66 mm
2 db 36 mm-es porlasztó

Üzemanyag-ellátás
40mm-es PGM-FI elektronikus
üzemanyag-befecskendezés
56 LE 7750 1/min
Teljesítmény
66 LE / 8000 1/min
55 Nm / 6250 1/min
Nyomaték
66,2 Nm / 6500 1/min
9,2:1
Kompresszió
10:1
ötfokozatú, kardánhajtás
Erőátvitel
ötfokozatú, kardánhajtás
248 kg
Saját ömeg
254 kg; ABS-es verzió: 257 kg

Elől: 296 mm dupla tárcsafék, kétdugattyús féknyereg, Single-CBS, Hátul 276 mm tárcsafék, kétdugattyús féknyereg, Single-CBS

Fékek
Elől: 296 mm dupla tárcsafék, háromdugattyús féknyereg / ABS
Hátul: 276 mm tárcsafék, kétdugattyús féknyereg / ABS
elől: 120/70 ZR17, hátul: 150/70 ZR17
Gumiméret
elől: 120/70 ZR17, hátul: 150/70 ZR17
elől: 41 mm átmérőjű teleszkópvilla,
115 mm rugóút
hátul: lengővilla, központi rugóstag
120 mm rugóút
Rugózás
elől: 41 mm átmérőjű teleszkópvilla,
115 mm rugóút
hátul: lengővilla, központi rugóstag
122,5 mm rugóút
2215 × 780 × 1260
H/sz/m (mm)
2218 x 810 x 1320
1475 mm
Tengelytáv
1476 mm
814 mm
Ülésmagasság
805 mm
144 mm
Szabadmagasság
156 mm
-
Fordulókör sugara
3,1 méter
12.000 km, ill 1 év
2,8 liter (olaj és szűrőcsere estén)
Olajcsere
12.000 km, ill 1 év
2,8 liter (olaj és szűrőcsere estén)
19 liter
(3,2 liter tartalék)

Üzemanyagtank

19,7 liter
(3,5 liter tartalék)

5,8 msp
12,3 msp
7 msp
Gyorsulás
0-100 km/h
0-140 km/h
60-100 km/h*
*(5.-ben)

5,2 msp
11,1 msp
6,4 msp
179-184 km/h
Végsebesség
185-187 km/h
H4
2004-től síküveges
Fényszórók
2x H7
ködlámpa (opcionális): H8, 35W

(1998-2001)
kis fedél: 18 liter (bal), 16,7 liter (jobb)
nagy fedél: 29 liter (bal), 27,7 liter (jobb)
(2002-2005)
kis fedél: 24 liter (bal), 19,5 liter (jobb)
nagy fedél: 35 liter (bal), 30,5 liter (jobb)

Pakolhatóság
Oldaldobozok
mérete

(2006-)
kis fedél: 27,4 liter (bal), 26,7 liter (jobb)
nagy fedél: 36 liter (bal), 35 liter (jobb)
2,6 literes átjáró a dobozok között
4,68 liter / 100 km
min.: 4,15 liter / 100 km
max.: 5,35 liter / 100 km
Átlagfogyasztás
(13.000 km-es
átlag)
4,58 liter / 100 km
Deauvillek a Dolomitoknál
Saját tapasztalat - NT 650V:
2010 őszén sikeresen lecseréltem a robogóm (Burgman 400 K4) egy Honda NT 650V-re, amellyel hivatalosan is megkezdődött túramotoros pályafutásom :-)
Egy kényelmes, pakolható, lehetőleg kardános túramotort kerestem. Sok-sok utánaolvasás után esett rá a választás. Egy esős októberi napon került hozzám az akkor alig 5 éves paripa, benne 33.600 km-rel. Már a hazavezető 150 km-en egész jól összebarátkoztunk és tudtam, hogy jó választás volt a Deauville.
Szezon elején megcsináltattam a 36.000 km-es nagyszervízt, hogy minden rendben legyen vele, valamint kapott egy garnitúra Bridgestone BT023-at, amivel szinte odaragasztották az útra :-) Kényelemből jól vizsgázott, nem volt gond vele a napi 700-800 km, bár 200-300 km-ként azért jó volt megállni egy kicsit. A gyári plexi helyett egy MRA Vario túraplexi volt rajta, de 180 cm-es magasságomhoz egy kicsit nagyobb is elfért volna.
Pakolhatóságból jelest érdemelnek a közel 44 literes zárható oldaldobozok. Ez kiegészül, a kormány alatt található két kis tárolórekesszel, melyek közül a jobb oldali zárható.
A váltó pontos - Hondához megszokottan tökéletes, a fékek jók, az 56 lóerő pedig bőven elég a túrázáshoz, dinamikus közlekedéshez. Többnyire 100-110 km/h-ás tempóban jártam vele, ami 4300-4800-as fordulatszámot jelent. Autópályán 130-140 km/h, bár ahol lehetett kerültem a pályát. A fogyasztása 4,15 és 5,35 liter/100 km között mozgott.
Deauvillek - Großglockner
Bejártam vele a Dolomitokat, Erdélyt, a Felvidéket, és eljutottam vele a sokak által kedvelt és népszerű Großglocknerre is. 15.500 közös és természetesen gondtalan km után a 650-es Deauville-től időközben megváltam, utóda egy 700-as változat lett.
Honda Deauville - 650V - 700VA
NT 650V vs. NT 700VA - összehasonlítás, változások - Még a csere előtt is sokat mentünk párban (650-es és 700-as), így jól össze tudtuk hasonlítani a kettőt. Átülve határozottan nagyobbnak éreztem az elődnél. A kb. 1 cm-es ülésmagasság csökkenést nem vettem észre, viszont nyomatékban (+20%), szélvédelemben és műszerezettségben (üzemanyagszint-, hűtővíz-, valamint az aktuális fogyasztás kijelzése) határozottan jobb. A tükrök szárait meghosszabbították, így még könnyebb a mögöttes forgalom ellenőrzése. Az üzemanyagtank mérete 0,7 dl-rel nőtt (19,7 literre), ugyanakkor a fogyasztása a gyakorlatban 2%-kal, vagyis 1 dl-rel csökkent. Változás még, hogy a kormány 3 cm-rel magasabb lett, így még kényelmesebb az üléspozíció.
Az eddigi 43,5 literes oldaldobozokat további 10,6 literrel megnövelték, így már végképp nem lehet gond a helyhiány. Ha netán ez is kevés lenne, akkor lecserélhetjük az oldalfedeleket egy nagyobb méretűre, amivel 71 literes lesz a raktér. Érdekesség a két doboz között található 2,6 literes átjáró, ami elvileg a hosszabb tárgyak szállításában nyújthat némi segítséget. A kormány alatti tárolórekeszek szintén rendelkezésre állnak, melyek közül a bal oldali zárható.
A terheltséghez mérten 40 fokozatban állíthatjuk a hátsó rugó előfeszítését. Fejlesztették a fényszórókat is, így a jó öreg H4-es izzók helyett 1-1 (tompított-reflektor) H7-es izzó gondoskodik a fényűzésről. Ehhez hab a tortán a gyári ködlámpa (H8 foglalat, 35W), ami még rátesz erre egy lapáttal.
A súlyát tekintve kicsit nehezebb, mint az előd, de meg lehet szokni. Amiről még nem írtam - az ára. Erről megoszlanak a vélemények, mert a naked motorokhoz képest kicsit drága, főleg ha a lóerőt nézzük - mint jónéhány motoros - na de ez a motor nem is nekik készült :-) Az viszont tény, hogy olcsóbban nincs ilyen kényelemmel, szélvédelemmel, pakolhatósággal és persze kardánnal rendelkező motor.

NT 700VA (Deauville) - személyes tapasztalat.
Az első kilómétereken még kissé szokatlan volt a 650-es után, de aztán nagyon könnyen megszoktam. Immár túl vagyunk több, mint 23.000 közös km-en. Röviden-tömören fogalmazva, mindenben jobb egy kicsit, mint az előd volt.
Kényelemi szempontból talán a szélvédelem az, amiben nagy változást vettem észre, természetesen pozitív értelemben. A fentiekben már említettem, de a műszerfal is sokat változott. A hűtővíz mutató alap esetben a negyed részéig megy fel, nem áll be középre. Az üzemanyagszint-jelző a feléig viszonylag lassan, onnan kicsit gyorsabban indul meg a piros mező felé, de ez valamelyest eltért a két 700-as között. A piros mezőt alulról súrolva még tudtam vele menni 30 km-t és még lehett benne kb. 1 liter (19 litert tankoltam). Érdekesség, hogy a másikba tankoltunk már 20 litert is úgy, hogy még nem fogyott ki a papíron 19,7 literes tank.
A fogyasztása nálam teljesen megegyezik a 650-nel, 4,7 l/100 km környéke. Az eddigi legkevesebb mért fogyasztásnál 442 km-re tankoltam 19,1 litert, ami 4,32 l/100 km-t jelent. Utassal, megpakolva többnyire 4,8-5 liter körüli értékeket mértem (mindezt MRA túraplexivel és a nagy oldaldobozokkal).
A gumik tekintetében Bridgestone BT023, valamint Michelin Road Pilot 3 gumikat használunk - a legnagyobb elégedettséggel. A Michelin árban drágább, viszont annyival többet is kibírt. A hátsót 18.000 km után cseréltem, míg a Bridgestone kb. 15.000 km után lett csereérett.
A motorral az elmúlt 2 szezon és 23.000 km alatt abszolút semmi probléma nem volt. Jelenleg 48.000 km van benne és olyan, mint az új :) Modellváltás miatt elkelt.

A képeken látható fehér színű Deauville 43.000 km után szintén gazdát cserélt. A nálunk töltött idő alatt mindhárom Deauville hibamentes volt, semmi meghibásodás nem fordult elő, kizárólag a kötelező szervizekre hordtuk őket. Bízom benne, hogy a jelenlegi motorokkal sem lesz több hiba :)
Honda Deauville 700 - BMW R 1200 RT


Eladó alkatrészek (motor, alkatrész, ruházat)
Eladó alkatrészek, kiegészítők Honda NT 700-hoz:
- Új gyári ködlámpa takaró burkolat - 12.000 Ft
- Új gyári hátsólámpa - 10.000 Ft
- Műszerfal keret (kis esztétikai hibával) - 5.000 Ft
- Gyári markolat (1 pár) - 1.000 Ft
- 2 garnitúra Motrix Fékbetét 90-SN388 eladó - az alábbi modellekhez jó:
Honda Deauville 700 - első fékbetét
Honda CBF 600 ABS 08-09 - első
Honda CBF 1000 ABS 06-11 - első/hátsó
Honda XL 1000 Varadero 07-09 - első
Honda DN 01 08-11 - első
Honda NSS 250 Forza 05-08 - első
Honda SH 300i 07-10 - első
1 garnitúra ára 2.000 Ft, 2 garnitúra ára: 4.000 Ft,
( Bolti ára: 4.800 Ft / garnitúra )
Képgaléria
Honda NT 650 képek
Honda NT 700 képek
Eladó Honda Deauville
Eladó Honda Deauville
Eladó Honda Deauville
Eladó Honda Deauville
Eladó Honda Deauville
Eladó Honda Deauville
Eladó Honda Deauville




A BALATON és vonzáskörzete szálláshely adatbázisa

eXTReMe Tracker

Honda, Deauville, NT, NT 700, NT 700VA, NT 650, NT 650V, túramotor,