BMW R 1200 RT
Minden, ami BMW R 1200 RT - Képek, műszaki adatok, teszt.
BMW R 1200RT - 2005 - 2010 - 2014 az új RT

BMW R 1200 RT - a tökéletes világjáró
BMW R 1200 RT
BMW R 1200 RT - modelltörténet (RT = ReiseTourer):
2005-ben váltotta le az 1150-es elődöt, ami csupán 4 évig volt a kínálatban. Az új RT mind formavilágában, mind technikai értelemben forradalmi újításokon esett át. A motor teljes mértékben megújult az elődhöz képest, ami minden tekintetben előnyére vált. Pl. a súlyából 20 kg-ot sikerült lefaragni.
A műszerfalon szerencsére továbbra is analóg a km óra és a fordulatszámmérő. A két műszer között található egy egész méretes LCD kijelző, mely mutatja az össz/napi km-ek, valamint a még megtehető km-ek számát, az olajhőfokot, üzemanyagszintet, időt, illetve az aktuális sebesség fokozatot.
Opcionális a fedélzeti computer, mely mutatja az átlagfogyasztást, átlagsebességet, valamint a hőmérőként is funkcionál.
Opcióként kapható az ESA, azaz elektromos futóműállító rendszer. A kormányról egy gombnyomásra változtatható a rugó-előfeszítés és a csillapítás. Az előfeszítés beállítása során: sofőr, sofőr+csomagok vagy sofőr+utas+csomagok, a csillapításra pedig Sport, Normal és Comfort fokozat közül választhatunk.
2010-ben átfésülték a motort, valamint egy minimális facelift-en esett át. A külsőről a hengerfej, az új (hagyományos) indexkapcsolók, a műszerfal, a kormányból kiemelkedő fékolajtartály, valamint néhány apró fejidomon elvégzett változtatás árulkodik. A motort tekintve DOHC lett, valamint javítottak a nyomatékon (115 Nm helyett 120 Nm), de a teljesítmény nem változott.
2013 nyarán megjelentek az első kémfotók a 2014-es modellről, amit hivatalosan november elején mutattott be a BMW Milánóban az EICMA motorkiállításon.
2014. - Már rendelhető az új, 2014-es modell, mely február eleje óta megtekinthető a szalonokban.
Az új BMW R 1200 RT regisztrációs adóval növelt, bruttó alapára 5.428.000 Ft, a teljesen felszerelt változat ára viszont 7 millió Ft fölé is mehet...A részletes árlista itt található.
Műszaki adatok
BMW R 1200 RT
2005-2010
BMW R 1200 RT
2010 - 2013
BMW R 1200 RT
2014
Motor:
1170 cm3, 4 ütemű, 4 szelepes, 2 hengeres boxer motor,
SOHC, (2010-től DOHC)
Hűtés: levegő / olajhűtéses (2014-től víz / levegő)
Furat x löket
101 x 73 mm
Kompresszió
12:1
12,5:1
Üzemanyag típus
Lehetőleg 98 ROZ
95 ROZ
95 ROZ
Teljesítmény
110 Le / 7500 1/min
110 Le / 7750 1/min
125 Le / 7750 1/min
Nyomaték
115 Nm / 6000 1/min
120 Nm / 6000 1/min
125 Nm / 6500 1/min
Erőátvitel
6 fokozatú, kardánhajtás
Kuplung
hidraulikusan működtetett, száraz, egytárcsás
olajfürdős, több tárcsás,
nyomatékhatárolós
(anti-hopping)
Saját ömeg
üresen: 229 kg
feltankolva: 259 kg
feltankolva: 274 kg
Fékek
Elől: 320 mm, dupla tárcsafék, 4 dugattyús fékny.
Hátul: 265 mm tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg (2014-től 276 mm)
2007-től a szervó rásegítőt eltávolították / beépítették,
valamint ezen modellévtől elérhető a guminyomás ellenőrőző
Gumiméret
elől: 120/70 ZR17, hátul: 180/55 ZR17
Felniméret
elől 3,5 x 17
hátul 5,5 x 17 ET 44
elől 3,5 x 17,
hátul 5,5 x 17 ET46
Rugózás
elől: telelever, 120 mm rugóút
hátul: paralever 135 mm rugóút (2014-től 136 mm)
Hosszúság / szélesség
2230 / 905 mm
2222 / 983 mm
Tengelytáv
1485 mm
Ülésmagasság
alacsonyított ülés: 780-800 mm
normál ülés: 820-840 mm
-20 mm az elődhöz képest
Olajcsere
10.000 km, ill 1 év
4 liter (olaj és szűrőcsere estén)
Hajtóműolaj csere
20.000 km, ill 2 év, (ajánlott 10.000 km-ként cserélni)
Kezdetben a gyár 220 ml-t határozott meg, de később csökkentették 180 ml-re.
Generátor
720 W
540 W
Akkumulátor
12 V / 19 Ah
12 V / 16 Ah

Üzemanyagtank

2005-től 2010-ig: 27 liter (4 liter tartalék)
2010-től 25 liter (4 liter tartalék)
25 liter
Gyorsulás
0-100 km/h
0-140 km/h
0-200 km/h
60-140 km/h (6.-ban)
1/4 mérföld

3,9 msp
6,1 msp
15,3 msp
9,7 msp
12,2 msp

3,8 msp
-
-
-
-
Fordulatszám / sebesség
6.-ban 120 km/h-nál 4000 1/min
Végsebesség
221-227 km/h
> 220 km/h
Fényszórók
2 x H7 (55 W) tompított fényszóró
1 x H7 (55 W)távolsági fényszóró
1 x H7 (55 W) tompított
2 x H7 (55 W) távolsági
+ led nappali fény
Helyzetjelző izzók
T8 (5 W)
led
Pakolhatóság
Oldaldobozok mérete
Az oldaldobozok mérete 32 liter
A hátsó doboz (top case) 28, illetve 49 literes
Átlagfogyasztás
90 km/h: 4,1 liter / 100 km
120 km/h: 5,2 liter / 100 km
130 km/h: 5,6 liter / 100 km
90 km/h: 3,9 liter / 100 km
120 km/h: 5,3 liter / 100 km


Kezelési útmutató (angol)

BMW R 1200 RTBMW R 1200 RT

BMW R 1200 RT (2006) - Műszaki adatok, hasznos információk
Guminyomás (terheléstől függően)
Első: 2,2 - 2,5 bar
Hátsó: 2,5 - 2,9 bar
Olajszűrő
Mahle OC 306
Levegőszűrő
Mahle LX 984/2
Generátorszíj
Continental 4PK 582
Gyertya
NGK DCPR8EKC
Riasztó elem típusa
CR 123
Csavarkötések (adatai / meghúzási nyomatékok) - első kerék
Menetes tengely rögzítőcsavar
M8 x 35 / 19 Nm
Menetes tengely a tengelyfelfogatásban
M24 x 1,5 / 50 Nm
Féknyereg a csúszócsövön
M8 x 32 - 10.9 / 30 Nm
Csavarkötések (adatai / meghúzási nyomatékok, kulcs típus/méret) - hátsó kerék
Hátsó kerék a kerékcsapágyházon
60 Nm (T-50)
Hátsó kipufogódob a lábtartón
M8 / 19 Nm (T-45)
Bilincs a kipufogódobon és a kipufogócsonkon
M8, Optimoly TA / 55 Nm (15-ös dugó/villás)

Saját tapasztalat - BMW R 1200 RT:
Jóval testesebb, mint az előző motorom volt (Deauville), de súlyban megegyezik vele (257-259 kg), viszont menet közben kimondottan könnyebbnek érezni. Ami elsőre feltűnt, hogy sokkal manőverezhetőbb, nagyon könnyű vele kanyarodni. A futóművéről mindenki ódákat zeng, ami nem véletlen, hisz csodálatos (és a menet közben állítható csillapítás (comfort - normal - sport) is nagyszerű). 2006-os modell révén még a BMW egyedi indexgomjai/karjai találhatók meg rajta, amit szokni kell. Valaki szereti, valaki képtelen megszokni. Nekem kb. 150-200 km után már teljesen természetes volt a művelet - így már kimondottan tetszik (2010-ben változtattak rajta, azóta hagyományos az index kapcsoló). Érdekesség, hogy 200 méter után automatikusan visszaveszi az irányjelzőt, ha véletlenül kint felejtenénk.
A műszerfal tetszetős és informatív, hála a fedélzeti computernek. Láthatjuk az átlagfogyasztást, az össz/napi km-ek, valamint a tankban lévő üzemanyaggal még megtehető km-ek számát (ezt a kb. 5-10km-es átlagfogyasztás alapján számolja), az olajhőfokot, üzemanyagszintet, átlagsebességet, órát, illetve az aktuális sebesség fokozatot, valamint hőmérőként is funkcionál. Az átlagfogyasztás mérője pontos, max. 1-2 dl-t téved a mérthez képest (gondolom attól is függ éppen mennyire sikerül tele tankolni)
A szélvédő elektromosan állítható, így kedvünk szerint bármikor fel s alá emelhetjük a plexit. A motoron V-Stream túraplexi van, ami már-már túl nagynak is mondható, minden esetre kellemes mögötte :)
A tempomat hosszú túrák során sok esetben nyújthat kényelmet, így pihentethetjük egy kicsit a jobb kezünket is.
Audio: A CD a kesztyűtartóban foglal helyet, de a kezelőszerveket felhozták a kormányra, valamint a bal oldalidom felső részére... Innen vezérelhető a rádió is. A CD krisálytisztán szól, felhúzott plexivel és felnyitott sisakkal kb. 100 km/h-ig kellemes, de még felette is hallható. Egyetlen hátránya, hogy a kesztyűtartó méretének 90%-át elfoglalja, így az tulajdonképpen semmi másra nem használható. Sajnos az mp3 formátumot még nem ismeri, de szerencsére lehet hozzá AUX kábelt kapni, így már nem kell szatyornyi CD-vel nekiindulni egy esetleges hosszabb túrának/nyaralásnak.
Pakolhatóság: Túramotor révén úgy érzem fontos a pakolhatóság. Most írhatnám, hogy pakolásból ötös, de a Honda NT 700-on (nagy oldalfedelekkel) összesen 122 liternyi helyem volt, ami itt 113 literre csökkent (a két oldaldoboz 32 literes, a gyári nagy top case pedig 49 liternyi csomagot képe elnyelni). Mentségére szolgál, hogy nagyon jó a gyári tanktáska, melynek űrtartalma alap esetben 13, "kinyitva" 20 literre nő. A tanktáska a tankon lévő konzolba kapaszkodik, ezáltal nagyon könnyen feltehető-levehető.
Fogyasztás: Megvétel óta a motor átlagfogyasztása (3,9-6,7 liter között mozog): Spritmonitor.de
Gumik: A motort Metzeller Z6 gumikkal vettem, ami kb. 12.000 km-t bírt ki hátul. Utódául az előző motoron már bevállt gumi legújabb tagját, a Michelin Pilot Road 4 GT-t választottam - eddig tetszik.

Frissítés - 2016. november :)
Túl vagyunk pont 3 éven és 45.000 közös km-en. A motor továbbra is hibátlan, teszi a dolgát, mint ahogy az elvárható egy BMW-től. (Jelenleg 89.000 km van a motorban) A kötelező szervizeken kívül egy alkalommal volt probléma vele. Tavaly útban Prága felé elkezdett szivárogni a hátsó szöghajtás szimmeringjénél az olaj. Nem volt veszélyes, Itthon Eko kicserélte a szimmeringet, azóta hibátlan. Az idei szezonra lecseréltem a V-Stream túraplexit egy Wunderlich-re - pontosabban hosszabb tesztelgetés után ezt egy kicsivel jobbnak éreztem, mint a régit, valamint kapott a motor egy gyári Akarapovic kipufogót, amivel hihetetlen komoly hangja lett - már korábban kellett volna :)
Olajfogyasztás: Anno ettől nagyon sokan ijesztgettek, hogy "majd meglátod, hogy több olajat eszik, mint benzint". Üzenem nekik, hogy köszönöm, szerencsére nem jött be a "jóslat", mivel cserétől cseréig (10e km) nem kell utána önteni (igaz a szint lemegy kb. a feléig-negyedéig). Kb. 2e km-ként azért rápillantok az ellenőrző ablakra, de szerencsére eddig nem okozott csalódást.
Gumikat tekintve a motorral vásárolt Metzeler Z6 után elhasználtam 2 szett Michelin Pilot Road4 GT-t, ami hátul 12-14, elől 12-13 ezer km-t ment el (furcsa, de nálam egy kicsit jobban fogy az első). Az idei szezonban azonban kipróbáltam a Metzeler újdonságát a Roadtec 01-et (HWM változatát). Kissé zajosabb, mint a Michelin, viszont össességében inkább kicsit jobb - vizesen határozottan jobb! 11.300 km után még bírja, de már lassan csereérett. Engem meggyőzött, így a következő garnitúra is a 01-es Metzeler lesz.
Képgaléria
Eladó alkatrészek / ruházat
- BMW R 1200 RT (2005-2013) vadonatúj első sárvédő toldat: 6.000 Ft

Tel.: +36 30 hat nyolc hat hat 777



eXTReMe Tracker
A BALATON és vonzáskörzete szálláshely adatbázisa


Modelltörténet Műszaki adatok Teszt Képek / Galéria Eladó