BMW R 1200 RT
Minden, ami BMW R 1200 RT - Képek, műszaki adatok, teszt.
BMW R 1200RT - 2005 - 2010 - 2014 az új RT

BMW R 1200 RT - a tökéletes világjáró
BMW R 1200 RT
BMW R 1200 RT - modelltörténet (RT = ReiseTourer):
2005-ben váltotta le az 1150-es elődöt, ami csupán 4 évig volt a kínálatban. Az új RT mind formavilágában, mind technikai értelemben forradalmi újításokon esett át. A motor teljes mértékben megújult az elődhöz képest, ami minden tekintetben előnyére vált. Pl. a súlyából 20 kg-ot sikerült lefaragni.
A műszerfalon szerencsére továbbra is analóg a km óra és a fordulatszámmérő. A két műszer között található egy egész méretes LCD kijelző, mely mutatja az össz/napi km-ek, valamint a még megtehető km-ek számát, az olajhőfokot, üzemanyagszintet, időt, illetve az aktuális sebesség fokozatot.
Opcionális a fedélzeti computer, mely mutatja az átlagfogyasztást, átlagsebességet, valamint a hőmérőként is funkcionál.
Opcióként kapható az ESA, azaz elektromos futóműállító rendszer. A kormányról egy gombnyomásra változtatható a rugó-előfeszítés és a csillapítás. Az előfeszítés beállítása során: sofőr, sofőr+csomagok vagy sofőr+utas+csomagok, a csillapításra pedig Sport, Normal és Comfort fokozat közül választhatunk.
2010-ben átfésülték a motort, valamint egy minimális facelift-en esett át. A külsőről a hengerfej, az új (hagyományos) indexkapcsolók, a műszerfal, a kormányból kiemelkedő fékolajtartály, valamint néhány apró fejidomon elvégzett változtatás árulkodik. A motort tekintve DOHC lett, valamint javítottak a nyomatékon (115 Nm helyett 120 Nm), de a teljesítmény nem változott.
2013 nyarán megjelentek az első kémfotók a 2014-es modellről, amit hivatalosan november elején mutattott be a BMW Milánóban az EICMA motorkiállításon.
2014. - Már rendelhető az új, 2014-es modell, mely február eleje óta megtekinthető a szalonokban.
Az új BMW R 1200 RT regisztrációs adóval növelt, bruttó alapára 5.428.000 Ft, a teljesen felszerelt változat ára viszont 7 millió Ft fölé is mehet...A részletes árlista itt található.
Műszaki adatok
BMW R 1200 RT
2005-2010
BMW R 1200 RT
2010 - 2013
BMW R 1200 RT
2014
Motor:
1170 cm3, 4 ütemű, 4 szelepes, 2 hengeres boxer motor,
SOHC, (2010-től DOHC)
Hűtés: levegő / olajhűtéses (2014-től víz / levegő)
Furat x löket
101 x 73 mm
Kompresszió
12:1
12,5:1
Üzemanyag típus
Lehetőleg 98 ROZ
95 ROZ
95 ROZ
Teljesítmény
110 Le / 7500 1/min
110 Le / 7750 1/min
125 Le / 7750 1/min
Nyomaték
115 Nm / 6000 1/min
120 Nm / 6000 1/min
125 Nm / 6500 1/min
Erőátvitel
6 fokozatú, kardánhajtás
Kuplung
hidraulikusan működtetett, száraz, egytárcsás
olajfürdős, több tárcsás,
nyomatékhatárolós
(anti-hopping)
Saját ömeg
üresen: 229 kg
feltankolva: 259 kg
feltankolva: 274 kg
Fékek
Elől: 320 mm, dupla tárcsafék, 4 dugattyús fékny.
Hátul: 265 mm tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg (2014-től 276 mm)
2007-től a szervó rásegítőt eltávolították / beépítették,
valamint ezen modellévtől elérhető a guminyomás ellenőrőző
Gumiméret
elől: 120/70 ZR17, hátul: 180/55 ZR17
Felniméret
elől 3,5 x 17
hátul 5,5 x 17 ET 44
elől 3,5 x 17,
hátul 5,5 x 17 ET46
Rugózás
elől: telelever, 120 mm rugóút
hátul: paralever 135 mm rugóút (2014-től 136 mm)
Hosszúság / szélesség
2230 / 905 mm
2222 / 983 mm
Tengelytáv
1485 mm
Ülésmagasság
alacsonyított ülés: 780-800 mm
normál ülés: 820-840 mm
-20 mm az elődhöz képest
Olajcsere
10.000 km, ill 1 év
4 liter (olaj és szűrőcsere estén)
Hajtóműolaj csere
20.000 km, ill 2 év, (ajánlott 10.000 km-ként cserélni)
Kezdetben a gyár 220 ml-t határozott meg, de később csökkentették 180 ml-re.
Generátor
720 W
540 W
Akkumulátor
12 V / 19 Ah
12 V / 16 Ah

Üzemanyagtank

2005-től 2010-ig: 27 liter (4 liter tartalék)
2010-től 25 liter (4 liter tartalék)
25 liter
Gyorsulás
0-100 km/h
0-140 km/h
0-200 km/h
60-140 km/h (6.-ban)
1/4 mérföld

3,9 msp
6,1 msp
15,3 msp
9,7 msp
12,2 msp

3,8 msp
-
-
-
-
Fordulatszám / sebesség
6.-ban 120 km/h-nál 4000 1/min
Végsebesség
221-227 km/h
> 220 km/h
Fényszórók
2 x H7 (55 W) tompított fényszóró
1 x H7 (55 W)távolsági fényszóró
1 x H7 (55 W) tompított
2 x H7 (55 W) távolsági
+ led nappali fény
Helyzetjelző izzók
T8 (5 W)
led
Pakolhatóság
Oldaldobozok mérete
Az oldaldobozok mérete 32 liter
A hátsó doboz (top case) 28, illetve 49 literes
Átlagfogyasztás
90 km/h: 4,1 liter / 100 km
120 km/h: 5,2 liter / 100 km
130 km/h: 5,6 liter / 100 km
90 km/h: 3,9 liter / 100 km
120 km/h: 5,3 liter / 100 km


Kezelési útmutató (angol)

BMW R 1200 RTBMW R 1200 RT

BMW R 1200 RT (2006) - Műszaki adatok, hasznos információk
Guminyomás (terheléstől függően)
Első: 2,2 - 2,5 bar
Hátsó: 2,5 - 2,9 bar
Olajszűrő
Mahle OC 306
Levegőszűrő
Mahle LX 984/2
Generátorszíj
Continental 4PK 582
Gyertya
NGK DCPR8EKC
Riasztó elem típusa
CR 123
Csavarkötések (adatai / meghúzási nyomatékok) - első kerék
Menetes tengely rögzítőcsavar
M8 x 35 / 19 Nm
Menetes tengely a tengelyfelfogatásban
M24 x 1,5 / 50 Nm
Féknyereg a csúszócsövön
M8 x 32 - 10.9 / 30 Nm
Csavarkötések (adatai / meghúzási nyomatékok, kulcs típus/méret) - hátsó kerék
Hátsó kerék a kerékcsapágyházon
60 Nm (T-50)
Hátsó kipufogódob a lábtartón
M8 / 19 Nm (T-45)
Bilincs a kipufogódobon és a kipufogócsonkon
M8, Optimoly TA / 55 Nm (15-ös dugó/villás)

Saját tapasztalat - BMW R 1200 RT:
Jóval testesebb, mint az előző motorom volt (Deauville), de súlyban megegyezik vele (257-259 kg), viszont menet közben kimondottan könnyebbnek érezni. Ami elsőre feltűnt, hogy sokkal manőverezhetőbb, nagyon könnyű vele kanyarodni. A futóművéről mindenki ódákat zeng, ami nem véletlen, hisz csodálatos (és a menet közben állítható csillapítás (comfort - normal - sport) is nagyszerű). 2006-os modell révén még a BMW egyedi indexgomjai/karjai találhatók meg rajta, amit szokni kell. Valaki szereti, valaki képtelen megszokni. Nekem kb. 150-200 km után már teljesen természetes volt a művelet - így már kimondottan tetszik (2010-ben változtattak rajta, azóta hagyományos az index kapcsoló). Érdekesség, hogy 200 méter után automatikusan visszaveszi az irányjelzőt, ha véletlenül kint felejtenénk.
A műszerfal tetszetős és informatív, hála a fedélzeti computernek. Láthatjuk az átlagfogyasztást, az össz/napi km-ek, valamint a tankban lévő üzemanyaggal még megtehető km-ek számát (ezt a kb. 5-10km-es átlagfogyasztás alapján számolja), az olajhőfokot, üzemanyagszintet, átlagsebességet, órát, illetve az aktuális sebesség fokozatot, valamint hőmérőként is funkcionál. Az átlagfogyasztás mérője pontos, max. 1-2 dl-t téved a mérthez képest (gondolom attól is függ éppen mennyire sikerül tele tankolni)
A szélvédő elektromosan állítható, így kedvünk szerint bármikor fel s alá emelhetjük a plexit. A motoron V-Stream túraplexi van, ami már-már túl nagynak is mondható, minden esetre kellemes mögötte :)
A tempomat hosszú túrák során sok esetben nyújthat kényelmet, így pihentethetjük egy kicsit a jobb kezünket is.
Audio: A CD a kesztyűtartóban foglal helyet, de a kezelőszerveket felhozták a kormányra, valamint a bal oldalidom felső részére... Innen vezérelhető a rádió is. A CD krisálytisztán szól, felhúzott plexivel és felnyitott sisakkal kb. 100 km/h-ig kellemes, de még felette is hallható. Egyetlen hátránya, hogy a kesztyűtartó méretének 90%-át elfoglalja, így az tulajdonképpen semmi másra nem használható. Sajnos az mp3 formátumot még nem ismeri, de szerencsére lehet hozzá AUX kábelt kapni, így már nem kell szatyornyi CD-vel nekiindulni egy esetleges hosszabb túrának/nyaralásnak.
Pakolhatóság: Túramotor révén úgy érzem fontos a pakolhatóság. Most írhatnám, hogy pakolásból ötös, de a Honda NT 700-on (nagy oldalfedelekkel) összesen 122 liternyi helyem volt, ami itt 113 literre csökkent (a két oldaldoboz 32 literes, a gyári nagy top case pedig 49 liternyi csomagot képe elnyelni). Mentségére szolgál, hogy nagyon jó a gyári tanktáska, melynek űrtartalma alap esetben 13, "kinyitva" 20 literre nő. A tanktáska a tankon lévő konzolba kapaszkodik, ezáltal nagyon könnyen feltehető-levehető.
Fogyasztás: Megvétel óta a motor átlagfogyasztása (3,9-6,7 liter között mozog): Spritmonitor.de
Gumik: A motort Metzeller Z6 gumikkal vettem, ami kb. 12.000 km-t bírt ki hátul. Utódául az előző motoron már bevállt gumi legújabb tagját, a Michelin Pilot Road 4 GT-t választottam - eddig tetszik.

Frissítés - 2016. november :)
Túl vagyunk pont 3 éven és 45.000 közös km-en. A motor továbbra is hibátlan, teszi a dolgát, mint ahogy az elvárható egy BMW-től. (Jelenleg 89.000 km van a motorban) A kötelező szervizeken kívül egy alkalommal volt probléma vele. Tavaly útban Prága felé elkezdett szivárogni a hátsó szöghajtás szimmeringjénél az olaj. Nem volt veszélyes, Itthon Eko kicserélte a szimmeringet, azóta hibátlan. Az idei szezonra lecseréltem a V-Stream túraplexit egy Wunderlich-re - pontosabban hosszabb tesztelgetés után ezt egy kicsivel jobbnak éreztem, mint a régit, valamint kapott a motor egy gyári Akarapovic kipufogót, amivel hihetetlen komoly hangja lett - már korábban kellett volna :)
Olajfogyasztás: Anno ettől nagyon sokan ijesztgettek, hogy "majd meglátod, hogy több olajat eszik, mint benzint". Üzenem nekik, hogy köszönöm, szerencsére nem jött be a "jóslat", mivel cserétől cseréig (10e km) nem kell utána önteni (igaz a szint lemegy kb. a feléig-negyedéig). Kb. 2e km-ként azért rápillantok az ellenőrző ablakra, de szerencsére eddig nem okozott csalódást.
Gumikat tekintve a motorral vásárolt Metzeler Z6 után elhasználtam 2 szett Michelin Pilot Road4 GT-t, ami hátul 12-14, elől 12-13 ezer km-t ment el (furcsa, de nálam egy kicsit jobban fogy az első). Az idei szezonban azonban kipróbáltam a Metzeler újdonságát a Roadtec 01-et (HWM változatát). Kissé zajosabb, mint a Michelin, viszont össességében inkább kicsit jobb - vizesen határozottan jobb! 11.300 km után még bírja, de már lassan csereérett. Engem meggyőzött, így a következő garnitúra is a 01-es Metzeler lesz.

Frissítés - 2018. május :)
4,5 év és 63.000 közös km. Az elmúlt 18.000 km-ből 15.000 km gondmentes volt - mint ahogy a nagykönyvben meg van írva. Idén tavasszal új akksit kapott, mert a régi gyengélkedett és nem szerettem volna, hogy feladja a harcot valahol túra közben. Április 28-as indulással egy 8 napos túra volt betervezve Olaszországba (Dolomitok - Garda-tó - Pisa - Toszkána - Padova - Velence). Sajnos a túra második napján jött a feketeleves. A Garda-tóhoz beérkezve egy fékezés után elkezdett villogni az ABS és elment a fékrásegítés. Ez típushiba a 2005-2006-os évjáratnál, tisztában voltam vele, hogy bármikor előjöhet, ugyanakkor bíztam benne, hogy nem fog... Szóval egy darabig a hátsó fék még jó volt, aztán az is feladta. Szerencsére nem volt sok a szállásig, így odaértünk. Hívtam Ekot, de ő sem bíztatott - csak hogy ennél rosszabb már nem lesz :) Másnap reggelre eltűnt a hibakód és kb. 10-15 km-en keresztül hibátlan volt. Utána nagy követési távokkal motoroztam (volt fék, csak gyenge), ill. rájöttem, ha indításnál lefuttatott tesztnél jó, akkor utána 1 fékezésig biztosan jó. Ha elromlott, utána teljesen random jött vissza és ment is el - teljesen kiszámíthatatlanul, így nem is számoltam vele, akkor nem érhet meglepetés. Szerencsére következő nap egész nap (San Gimignano - Padova) hibátlan volt. Szerencsésen hazaértem vele, majd némi utánajárás (fórumok, szerelők, költségvetés) után, ill. idő hiányában meghirdettem a motort fékhibával. 3-4 nap alatt elkelt, így jöhetett az utód keresése. Azt hozzá kell tenni, hogy a hibától függetlenül már egy ideje gondolkoztam a csere gondolatával, de ezt feltette az i-re a pontot...

Egy hetet voltam motor nélkül, mikor néhány kevésbé megvigyázott GSA megtekintése után (természetesen nem úgy volt hirdetve) megtaláltam az utódot, ami egy 2012. végi K1600GT. Némi tapasztalat után majd arról is írok pár sort. Kellemesen csalódtam benne, meglepően kezes, könnyen terelgethető és hihetetlenül nyomatékos (és jobb vele kanyarogni, mint a régi RT-vel). :)
Képgaléria
Eladó alkatrészek / ruházat
- BMW R 1200 RT (2005-2013) navigáció tartó
(kormány középső részére rögzíthető, kábele a gyári kivezetési pontra csatlakoztatható): 25.000 Ft
- BMW Motorrad Navigator IV
(dobozával, minden tartozékával): 65.000 Ft

Tel.: +36 30 hat nyolc hat hat 777



eXTReMe Tracker
A BALATON és vonzáskörzete szálláshely adatbázisa


Modelltörténet Műszaki adatok Teszt Képek / Galéria Eladó